Google Ads a PPC reklama

Co by měly splňovat kvalitní webové stránky?

Když se podíváte na kvalitní webové stránky, tak si uvědomíte, že používají kombinace různých prvků v designu, v navigaci, v obsahu i funkčnosti. V dnešní době se firemní webové stránky staly středem pozornosti, jelikož obrovské množství lidí spoléhá na informace, které najde na internetu.

Pro základní upoutání pozornosti může posloužit reklama, nebo profily na sociálních sítích, ale rozhodnutí o nákupu produktů a objednávce služeb dělá zákazník až po prozkoumání kompletních informací na webu. Nicméně, ne jen tak nějaká webová stránka přitáhne a udrží pozornost a návštěvníka promění je v zákazníka. Je důležité, abyste měli uživatelsky přívětivý web vyladěný přesně pro vaši cílovou skupinu.

Přehlednost a obsah jsou základ

A co tedy dělá web uživatelsky přívětivým? Jednoduše řečeno, uživatelsky přívětivý web je takový, který je intuitivní, poutavý a není přehnaně složitý. Z hlediska budování silné značky a kvalitního webu může vytvoření uživatelsky přívětivého webu pomoci zlepšit výkon firmy a přímo zvýšit prodeje.

Pokud si myslíte, že máte kvalitní webové stránky, obvykle očekáváte, že vaše cílové publikum ho samo najde každý den. Vyvstává ale otázka, zda jeho tvůrci věnovali náležitou pozornost uživatelsky přívětivému designu a optimalizaci? O tom všem se dozvíte níže v našich tipech. Pokud už web máte a kladete si jen otázku jak zvýšit návštěvnost webu, zkuste si přečíst nějaký z dalších článků v našem blogu.

Ukázka jak by měly vypadat přehledné kvalitní webové stránky s hledaným obsahem na příkladu stránek našich klientů.

1. Poskytujte komplexní informace a kvalitní obsah

Obsah vždy byl a bude král. Abyste přesvědčili své návštěvníky webu k nákupu produktu nebo objednávky služby, tak potřebujete dobrý obsah, který dá návštěvníkům dostatek informací a učiní z nich zákazníky. Pokud dodáváte obsah, který je originální, čitelný a interaktivní, tak jste na dobré cestě k tomu, aby byl váš web pro uživatele hodnotnější a přínosný. Kvalitní webové stránky jsou tedy o designu ale i obsahu.

Usnadněte čitelnost obsahu

Uživatelé internetu vždy procházejí obsah na webu aniž by četli každé slovo, které vidí. To znamená, že musíte mít odstavce krátké a věcné, jako je tento. Můžete použít formátování sloupců jako v novinách, protože tím usnadníte čtení většího obsahu.

Používejte odstavce, odrážky, seznamy, nadpisy a podnadpisy, které vám pomohou rozdělit texty do více bloků a pomocí obrázků prolomte monotónnost dlouhých textů a bloků.

K dosažení kontrastu použijte barevná schémata

Je velmi důležité najít správnou rovnováhu mezi pozadím webu a jeho obsahem. Je to samotný základ webového designu, ale je jeden z nejdůležitějších. Pokud máte na webu malý kontrast, může být čtení obsahu poněkud obtížné. Při výběru barevných schémat berte v potaz, že váš obsah musí být viditelný a to i na černém pozadí.

Používejte bílý prostor

Pokud budete chtít zvýraznit určité prvky a učinit je viditelnými, bude dobré zvážit použití bílého prostoru. Přeplněné stránky mohou vést k tomu, že uživatelé nenajdou informace, které hledají. Bílé místo bude působit pozitivně tím, že vašemu obsahu poskytne prostor pro zvýraznění. I když se trendy webdesignu za poslední desetiletí výrazně změnily, stále není extravagantní mít spoustu bílého místa, protože díky tomu je váš design čistší a méně přeplněný.

Fonty písma vybírejte pečlivě

Existuje mnoho propracovaných stylů písem, které se mohou zdát lákavé, ale nemusí být nutně snadno čitelné. Volba čitelnosti před stylem je jedním z nejdůležitějších rozhodnutí, které musíte udělat při vytváření uživatelsky přívětivého webu. Kvalitní webové stránky nestřídají více než 2-3 fonty písma.

V tištěném médiu si patková písma stále nacházejí oblibu u většiny médií. Bezpatková písma však obvykle fungují lépe v online prostředí. Není to pravidlem, ale ve většině případů to platí a je dobré patkovým písmem ozvláštnit například slogany a nadpisy. Velmi důležité je zvýrazňovat odkazy a klíčová slova, aby vynikla v celkových textech.

Vyhněte se nefunkčním odkazům

Nikdo nemá rád chybovou zprávu 404, která se objeví kvůli nefunkčnímu odkazu. Takové odkazy ve vašem obsahu budou matoucí pro všechny uživatele a web bude vypadat neprofesionálně. Kromě toho mají negativní dopad z pohledu vyhledávačů a nepříznivě ovlivní důvěryhodnost obsahu webu. To znamená, že byste měli zkontrolovat všechny své odkazy před spuštěním webové stránky nebo zveřejněním nového obsahu. Naštěstí dnes již existuje řada online nástrojů (i když placených), které vám umožní zkontrolovat nefunkční odkazy na vašem webu.

Ukázka ideálního designu pro splnění požadavků na kvalitní webové stránky. Všimněte si vzdušného pojetí designu s důrazem na klíčová slova sloganů.

2. Promyslete navigaci a responzivitu webu

Pokud vás zajímá, co ze všeho nejvíce zjednodušuje používání webových stránek a zvyšuje jejich efektivitu, tak odpověď je jednoznačná. Přehledná navigace patří mezi to nejlepší, co můžete uživatelům nabídnout. Ujistěte se, že hlavní nabídka není příliš přeplněná možnostmi, protože komplikovaná navigace se špatnou strukturou vede ke zmatení a ztrátě návštěvníků. Zjednodušená navigace je naopak efektivní a zlepšuje uživatelský zážitek.

Vyčistěte rozložení a zlepšete rychlost

Pokud má váš web složitý, až matoucí vzhled, může to být jeden z hlavních důvodů, proč se vaší firmě v online světě nedaří. Zajištění jednoduché navigace výrazně pomáhá udržet návštěvníky na webu. Nejdůležitější stránky, jako jsou například Nabídka, O nás a Kontakty musíte zvýraznit aby byly snadno viditelné. Pokud chcete použít hlubší strukturu a vrstvy pro různé kategorie, tak se ujistěte, že je vše uspořádané a intuitivní.

Chcete-li se vyhnout frustraci svých návštěvníků a následnému opuštění webu, musíte pracovat i na rychlosti načítání svého webu. Pokud nechcete, aby návštěvníci opouštěli váš web, tak se ujistěte, že se načte do čtyř až šesti sekund a stejně tak i mobilní verze. Pro měření rychlosti načítání  webu můžete využít například nástroj PageSpeed.

Rychlejší načítání vám pomůže udržet návštěvníky na webu, ale naopak pomalejší načítání je může poslat ke konkurenci. Důležitým faktorem je, že rychlost stránky přímo ovlivňuje návštěvnost a hodnocení vašeho webu, což zase dále ovlivní další návštěvnost a hodnocení webu i ze strany Google. Když se Google dívá na váš web, jednou z důležitých věcí, na kterou se zaměřuje, je rychlost stránky, takže věnujte náležitou pozornost době načítání. Pro další měření indexace doporučujeme používat nástroj Google Search Console.

Vyhněte se velkým souborům, komprimujte

Je velmi důležité aby kvalitní webové stránky neobsahovaly velké fotografie, videa, flash a další typy souborů. Mohlo by se zdát, že díky těmto prvkům web vypadá skvěle, ale ve skutečnosti se jen zpomaluje. Pokud váš web obsahuje hodně obrázků, tak si pohlídejte i kompresi. Správně komprimované obrázky mají pro oko skvělou kvalitu, ale významně snižují datovou zátěž načítání.

Myslete na responzivitu

Údaje z průzkumů celosvětového používání mobilního internetu ukazují, že v roce 2021 bylo zaznamenáno 4,32 miliardy unikátních uživatelů internetu z mobilních telefonů. To je téměř 90 % celkové světové populace, která se pohybuje na internetu. Proto je nutné myslet na to, aby kvalitní webové stránky měly i skvělou mobilní verzi. Je v podstatě klíčové, aby váš web fungoval stejně dobře na všech typech zařízení a velikostech obrazovek.

Dobře udělaný responzivní web nabízí bezproblémovou navigaci a bez ztráty rozlišení a obsahu prezentuje informace stejně kvalitně, jako velká desktopová verze. Kvalitní webové stránky, které mají vyladěnou responzivitu pro mobilní zařízení vytváří cestu pro lepší uživatelský zážitek, ale jsou zároveň i upřednostňovány ve vyhledávání společnosti Google.

Potřeba responzivního web designu u e-shopu je obzvláště důležitá, protože značný počet zákazníků nyní používá svá mobilní zařízení i k online nákupům. Je toho spousta, co vše by měly kvalitní webové stránky umět, ale dobře odvedená práce přináší z dlouhodobého hlediska ovoce a proto je dobré do ní investovat čas i peníze.

3. Zpřístupněte snadné způsoby kontaktu

Stránka kontaktů na vašem webu by měla být srozumitelná a uživatelsky přívětivá, protože právě na ni se uživatelé dostanou, když se chtějí s vaší firmou spojit. Snadno dohledatelné kontaktní údaje a podmínky spolupráce (obchodní podmínky) pomáhají budovat důvěru z pohledu uživatelů, kteří mají potenciál stát se zákazníky.

Tato stránka by ideálně měla uživatelům umožňovat kontaktovat vaši firmu pomocí online formuláře a e-mailové adresy. Uvedení telefonního čísla a adresy je důležité nejen pro budování důvěry, ale také pro uživatele, kteří preferují tradiční způsoby spojení. Pokud má vaše firma účty na sociálních sítích, nezapomeňte přidat odkazy pomocí vhodných tlačítek, někteří uživatelé rádi volí i tuto cestu.

Nápomocný může být i online chat podpory, ale zde je potřeba myslet na rychlost potřebnou pro odpověď a frekventovanost dotazů, která má přímou spojitost s velikostí návštěvnosti webu. Vždy je také dobrý nápad přidat na webové stránky mapu, která zákazníkům umožní snadno najít sídlo nebo pobočku.

Závěr

Naše tipy, jak vytvořit kvalitní webové stránky vám mohou pomoci vytvořit skvělý web ušitý na míru cílové skupině. Vše vyžaduje svůj čas a potřebnou pečlivost, aby se výsledky dostavovaly v očekávaném měřítku. Provádění různých změn a vylepšení je na webu nepřetržitý úkol, který zajistí, že bude vždy dobře hodnocen a krok před konkurencí.

Doporučujeme své webové stránky pravidelně sledovat a testovat, abyste měli kontrolu nad funkčností a optimalizací. Pokud nemáte potřebné know-how a čas, může se vám neocenitelně osvědčit využití služeb profesionálů, kteří se na provoz webů specializují.

Chcete se dozvědět více informací? Kontaktujte nás, poskytujeme konzultace zdarma!

Mohlo by Vás také zajímat

Důvěřují nám firmy i jednotlivci

Nevíte si rady?

Jsme připraveni Vám ihned pomoct. Ozvěte se nám a najdeme řešení.